سیستم خلاء می تواند چه گازهایی را خلاء کند؟
نوشته شده توسط : vacumblupom@gmail.com

سیستم خلاء می تواند چه گازهایی را خلاء کند؟

در استفاده از سیستم خلاء ، گازهای استخراج شده نه تنها انواع گازهای تولید شده در فرآیند کاربرد را شامل می شوند ، بلکه شامل هوای اصلی جوی موجود در سیستم نیز می شوند.

1- گاز تولید شده در فرآیند سیستم خلاء

این شامل گازهای ساطع شده توسط مواد در فرایند و گازهای وارد شده طبق فرآیند لازم است و همچنین گازهای تبخیر شده توسط مایع یا جامد در سیستم خلاء وکیوم آبی . محاسبه مقدار گاز موجود در این قسمت برای فرایندهای مختلف و مواد مختلف متفاوت است.

2- گاز اتمسفر در اصل در سیستم خلاء موجود است

در سیستم خلاء ، محفظه خلاء محفظه و مدار لوله خلاء و غیره ، در اصل حاوی مقدار مشخصی از اجزای گاز جوی است. در مرحله اولیه پمپاژ ، آنها اصلی ترین گاز پمپاژ سیستم خلاء هستند و همچنین توسط سیستم z * زود تخلیه می شوند.

3. گاز نشتی در سیستم خلاء

گاز نشتی شامل نشت هوا از طریق اتصال مهر و موم خلاء و کانال های مختلف نشت ، وارد سیستم خلاء می شود. برای سیستم خلاء معین میزان نشت گاز ثابت است. کاربردهای مختلف سیستم خلاء ، فشار محدود متفاوت ، میزان نشت گاز نیز دارای یک محدودیت دقیق است.

4- گازهایی که با دفع سطح مواد مختلف در سیستم خلاء آزاد می شوند

تحت فشار عادی ، سطح مواد موجود در سیستم خلاء بخشی از گاز را جذب و حل می کند. در فشار منفی ، این قسمت از گاز دوباره آزاد می شود. میزان تخلیه هوا آن با عملکرد مواد ، فرایند درمان و حالت سطح مواد مرتبط است.

5- هوای خارج از سیستم خلاء از طریق مواد دیواره ای وارد سیستم می شود.

گازها همچنین در مواد جامد حل شده و نفوذ می کنند. بنابراین ، جو می تواند برخی از گازها را از طریق مصالح ساختاری دیواره ظرف وارد سیستم خلاء کند. این نوع نفوذ در سیستم فلزی به طور کلی قابل توجه نیست ، اما برخی از برنامه های موجود در سیستم خلاء شیشه ای یا سیستم فلزی دیواره نازک باید تأثیر گاز نفوذ را در نظر بگیرند.

پنج جنبه فوق ، مجموع بار پمپاژ سیستم خلاء را تشکیل می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: